Mai mulți reprezentanți ai celor mai importante agenții de știri din țările europene au discutat în perioada 3-4 decembrie 2018 despre dezinformarea în mass-media la Conferința „Agențiile de știri vs. știrile false”.
La acest eveniment care a avut loc la Tirana, Albania, au participat și reprezentanți din România, informează Agerpress.
Conform unei statistici europene, în prezent aproximativ 65% din populația europeană folosește platformele de socializare ca primă sursă de informare, în timp ce mijloacele tradiționale de informare au ajuns la o cotă critică și totodată istorică.
„Astăzi, știrile false nu mai sunt un fenomen, ci o adevărată strategie de comunicare în mâinile a câtorva oameni care încearcă să folosească cea de a patra putere în stat pentru scopuri ostile”, a spus în deschiderea evenimentului directorul general al Agenției Telegrafice Albane (ATA), Armela Krasniqi.
Directorul macedonian al Agenției de presă MIA, Marian Tanushevski, a adăugat că știrile false pot lua diferite forme și conținutul lor poate afecta viețile cetățenilor, funcționarea corectă a unor instituții politice, și, cel mai important poate influența decizia democratică.
În cadrul intervenției sale, directorul Agenției de presă grecești ANA-MPA, Michalis Psilos, a subliniat că „știrile false au existat din totdeauna și nu este ușor pentru consumatori să discearnă între fapt și minciună”.
”În orice caz există tehnici pentru a separa aceste știri și este un obiectiv important pentru agențiile de știri din întreaga lume să o facă, pentru că știrile false atacă sistemul de informare al societății și ridică dubii în privința credibilității mass-media”, a evidențiat Michalis Psilos.
Evenimentul a fost organizat de Agenția Telegrafică Albananeză (ATA) și au participat în total 14 agenții de presă din Europa.
Foto credit: Azer Tag