De un an suntem pe Social Media. Spune-ne părerea ta!

Un an pe social media

Împlinim astăzi, 20 octombrie 2016, un an de misiune mediatică pe reţelele de socializare. În luna octombrie a anului 2015, cu binecuvântarea Patriarhului României, Agenţia de ştiri Basilica a pătruns în sfera Social Media prin înfiinţarea de conturi pe următoarele reţele: Facebook, Twitter, Instagram, Google+ şi Youtube.  Pe parcurs s-a adăugat şi Pinterest.

În ultima perioadă, reţelele de socializare ocupă un loc important în rândul tinerilor din România. Astfel, în prezent există 8.500.000 de utilizatori ai reţelei Facebook, dintre care 49% au vârste cuprinse între 18-34 de ani. De asemenea, la nivel internaţional, media timpului petrecut pe reţelele de socializare este de o oră din 24. În acest sens, Agenţia de ştiri a Patriarhiei Române a venit în întâmpinarea tinerilor şi le oferă, prin informaţiile mediatizate pe reţelele de socializare, o alternativă la haosul informaţional regăsit în mediul virtual. În nenumărate rânduri, Patriarhul Daniel a numit spaţiul virtual drept un „Aeropag al modernităţii” şi a indicat faptul că Biserica trebuie să folosească aceste mijloace de comunicare (reţelele de socializare) în lucrarea ei pastoral-misionară.

Cuvântul Domnului Iisus Hristos: „Mergeţi în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la toată făptura” (Marcu 16, 15) se extinde astăzi şi asupra universului cultural şi informațional. Consecventă zelului misionar al Sfinţilor Apostoli şi al Sfinţilor Părinţi, Biserica noastră are datoria de a înţelege modul de funcționare a societății informaționale din zilele noastre, pentru a folosi cu discernământ mijloacele de comunicare spre a comunica valorile Ortodoxiei şi de a intra în rețelele de socializare pentru întâlnirea cu omul de astăzi, utilizator de noi tehnologii comunicaționale în Areopagul modernității.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel evidenţiază faptul că acest tip de lucrare pastorală desfăşurată în spaţiul virtual presupune responsabilitate eclesială şi înţelepciune pastorală:

Utilizarea media digitală în lucrarea pastoral-misionară presupune responsabilitate eclezială şi înţelepciune pastorală, deoarece, deşi o tehnologie nouă oferă oamenilor noi posibilități de dezvoltare, totuşi ea poate aduce şi noi provocări sau pericole în privinţa păstrării valorilor spirituale, culturale şi sociale tradiționale ale persoanelor şi popoarelor. În acest sens, rețelele de socializare pot contribui la o mai bună cunoaștere reciprocă a diferitelor tradiţii şi la consolidarea comunităţilor de credinţă, dar multitudinea de idei şi opinii exprimate liber în spaţiul virtual trebuie supusă mereu unei analize critice şi selective, potrivit valorilor permanente ale credinţei şi moralei creştine[1].

Având drept reper cuvintele Patriarhului României, Agenţia de ştiri Basilica a pătruns în sfera Social Media şi a prezentat, prezintă şi va prezenta #bineledeştiut pe care Biserica Ortodoxă Română îl înfăptuieşte zi de zi.

Ne-am bucura să ne spui părerea ta, în rubrica de comentarii, despre activitatea noastră pe reţelele de socializare. Simte-te liber să ne laşi şi o sugestie.

[1] Fragment din Mesajul Patriarhului României la Prima Conferinţă internaţională despre media digitală şi pastoraţia ortodoxă, Atena, 7-9 mai 2015

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns


Știri recente

Gânduri la Evanghelia Duminicii

Pericopa evanghelică din duminica a douăsprezecea după Rusalii ilustrează dialogul dintre tânărul bogat şi Mântuitorul IIsus Hristos privind dobândirea vieţii veşnice. Părintele Patriarh Daniel prezintă sintetic principalele învăţături pe care textul evanghelic le transmite: „În…