Întâlnire consultativă APOR Timiș

intalnire-consultativa-apor-timis

La sediul Asociației Părinți Pentru Ora de Religie- filiala Timiș, din str. Zugrav Nedelcu, nr.5, Timișoara, a avut loc luni, 15 februarie, o întâlnire consultativă în cadrul căreia au fost dezbătute noile planuri cadru pentru învăţământul gimnazial. La aceasta au luat parte părinţi dar şi profesori ce predau diferite discipline de studiu de la mai multe școli din orașul de pe Bega, informează site-ul oficial al Arhiepiscopiei Timişoarei.

Intenţia organizatorilor a fost aceea de a genera o dezbatere activă, cu conținut și idei care să contribuie la demersul aflat în lucru precum şi de a adopta o rezoluție privind poziția părinților din APOR faţă de propunerile de plan-cadru aflate în dezbatere. În acest scop, au fost prezentate cele trei variante supuse oficial de către Ministerul Educaţiei dezbaterii publice şi a fost discutată metodologia de modificare a planurilor cadru ca suport legislativ.

„La această dezbatere publică au fost invitați profesori de la mai multe discipline, precum și părinți, dar și alte persoane implicate în cadrul educațional. S-a avut în vedere dezbaterea variantelor de plan cadru pe care Ministerul Educației le-a propus, precum și alte elemente colaterale care țin de definitivarea unui plan cadru în sistemul de învățământ preuniversitar. Dezbaterea s-a finalizat prin alcătuirea unui memoriu, ce urmează să fie înaintat Ministeriului Educației, un memoriu din partea profesorilor și a părinților participanți”, a precizat pr. Sorin Lungoci, consilier la Sectorul Învățământ și activități cu tineretul al Arhiepiscopiei Timișoarei.

O educație temeinică întemeiată pe valori creștine și naționale

Participanţii au afirmat necesitatea unei reconsiderări a locului şi rolului sistemului de învăţământ în societatea actuală, exprimându-se în favoarea unei reforme care să ţină seama de interesele societăţii pe termen lung.

“O educaţie temeinică necesită continuitate precum şi o bază de raportare solidă care include în mod evident valorile naţionale şi creştine ce au contribuit de-a lungul vremii la păstrarea identităţii neamului românesc. Excluderea unor discipline din planul cadru, precum şi abordarea modulară care este sugerată din ce în ce mai insistent în ultima vreme nu se justifică. În prezent, sistemul de învăţământ nu este falimentar din cauza numărului de discipline. Dimpotrivă, performanţele internaţionale ale elevilor noştri la matematică, informatică, biologie etc. vin să confirme calitatea actului educaţional şi a educatorilor. Schimbările majore care sunt aşteptate, se referă în primul rând la caracterul aplicativ al programelor şcolare, la restructurarea modului de gândire a timpilor școlari, a orarului, a organizării sălilor de clasă, a metodelor și activităților de învățare pe care școala, ca instituție de educație, le propune copilului” a menționat prof. Otilia Bichiș de la Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara.

La finalul întâlnirii, au fost centralizate propunerile participanţilor într-un memoriu ce urmează a fi înaintat Ministrului Educaţiei precum şi altor instituţii abilitate.

Comentarii Facebook

Lasă un răspuns


Știri recente